Zamieszczone przez sontario
Jaką wersję octavii 2 z silnikiem diesla wybrać?
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez AndiTJesli ktos juz naprawde chce sie przyczepic do tego silnika to mozna znalezc jedna wade, a jest nia dosc duzy apetyt na olej napedowy.
Silnik ten w SKODZIE ma oznaczenie BMN a w PASSACIE szedl chyba jako BMR.
Silnik 140KM jest bardziej oszczedny ale ma tez pare inych przypadlosci o ktorych mozna poczytac na forum.
Z moich obserwacji wynika, ze BMN pali tyle samo co BKD.
Generalnie oba silniki lubią sobie łyknąć sporo w mieście, ale na trasie są całkiem oszczędne.
Podam przykład z wczoraj dla BMN - trasa Warszawa - Płock (100 km) i potem Płock - Warszawa, nie spiesząc się z prędkościami do 120-130 km/h + 50 km po Warszawie (raczej bez korków, ale wiadomo, że ciasno) spalanie wyniosło 6,7 litra.
Moim zdaniem to bardzo dobry wynik.
BKD w takich warunkach mniej nie spali.TDI 205PS
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MiKruSZamieszczone przez AndiTJesli ktos juz naprawde chce sie przyczepic do tego silnika to mozna znalezc jedna wade, a jest nia dosc duzy apetyt na olej napedowy.
Silnik ten w SKODZIE ma oznaczenie BMN a w PASSACIE szedl chyba jako BMR.
Silnik 140KM jest bardziej oszczedny ale ma tez pare inych przypadlosci o ktorych mozna poczytac na forum.
Z moich obserwacji wynika, ze BMN pali tyle samo co BKD.
Generalnie oba silniki lubią sobie łyknąć sporo w mieście, ale na trasie są całkiem oszczędne.
Podam przykład z wczoraj dla BMN - trasa Warszawa - Płock (100 km) i potem Płock - Warszawa, nie spiesząc się z prędkościami do 120-130 km/h + 50 km po Warszawie (raczej bez korków, ale wiadomo, że ciasno) spalanie wyniosło 6,7 litra.
Moim zdaniem to bardzo dobry wynik.
BKD w takich warunkach mniej nie spali.
Rozumiem to ze nie do konca sie zgadzasz ze mna, ale czy przypadkiem nie zapomniales o jednym malym, takim drobnym drobniutkim fakcie jak modyfikacja sterownika w Twoim samochodzie na 204,7 PS i 408,1 Nm. Jak wiadomo po tej malej, drobnej operacji silnik BMN lyka mniej oleju napedowego niz przed nia
Czyli w swietle przedstawionego faktu masz pelna racje, aczkolwiek ja takze
Szkoda a czy przypadkiem ta wada nie jest juz poprawiona?
Mowie tutaj o źle poprowadzonym jednym z kanalików olejowych w silnikach BKD.
Nie mam wiedzy w tym temacie, wiec moze ktos z czytajacych cos wie o tym?M47N2
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AndiTRozumiem to ze nie do konca sie zgadzasz ze mna, ale czy przypadkiem nie zapomniales o jednym malym, takim drobnym drobniutkim fakcie jak modyfikacja sterownika w Twoim samochodzie na 204,7 PS i 408,1 Nm. Jak wiadomo po tej malej, drobnej operacji silnik BMN lyka mniej oleju napedowego niz przed nia
Zamieszczone przez AndiTSzkoda a czy przypadkiem ta wada nie jest juz poprawiona?saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AndiTSzkoda a czy przypadkiem ta wada nie jest juz poprawiona?
Mowie tutaj o źle poprowadzonym jednym z kanalików olejowych w silnikach BKD.
Nie mam wiedzy w tym temacie, wiec moze ktos z czytajacych cos wie o tym?
Jednak jest druga wada fabryczna o której tu wspominałem (wałek napędu pompy oleju)
i ta wyeliminowana niestety nie została a koszta przywrócenia samochodu do stanu normalności są podobne jak w przypadku pierwszej (w znanym mi Passacie skończyło się na wymianie silnika i paru innych części - koszt niemały)O ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez stysiekale czy to oznacza że fabrycznie wychodziły 2.0 TDI 140 i 170KM z tym samym oznaczeniem ???
chyba raczej nie.
Zamieszczone przez AndiTZ wyrazami szacunku dla praw rynku chcialbym powiedziec, ze z technicznego punktu widzenia te 2 silniki to zupelnie inne motorownieMądry Polak po ©kodzie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AndiTRozumiem to ze nie do konca sie zgadzasz ze mna, ale czy przypadkiem nie zapomniales o jednym malym, takim drobnym drobniutkim fakcie jak modyfikacja sterownika w Twoim samochodzie na 204,7 PS i 408,1 Nm. Jak wiadomo po tej malej, drobnej operacji silnik BMN lyka mniej oleju napedowego niz przed nia
Czyli w swietle przedstawionego faktu masz pelna racje, aczkolwiek ja takze
Ja na serii przejeździłem ok 6000 km, wiec na tyle dużo, ze mam jakąś wiedzę na ten temat. Nie zanotowałem również zmniejszenia spalania po chiptuningu, aczkolwiek również ono nie wzrosło.
Co do 2.0 BKD, to moja osobista wiedza na temat spalania jest żadna, ale widzę jakie wartości podają koledzy na naszym forum, zarówno w autach seryjnych jak i dłubanych.
Wyciągajc z tych danych jakąś tam średnią stwierdzam z całą odpowiedzialnością i bez zadnego naciągania, ze BMN nie pali więcej od BKD.TDI 205PS
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MiKruSWyciągajc z tych danych jakąś tam średnią stwierdzam z całą odpowiedzialnością i bez zadnego naciągania, ze BMN nie pali więcej od BKD.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Mój BKD po modzie też wcale nie pali inaczej niż przed... W mieście wiadomo, w zależności od wielkości korków o spalaniu się nie mówi... Ale trasy, gdzie można to sprawdzić są już miarodajne. Ja nie preferuję PSJ, ale też nie zdzieram klocków co 30 kkm. Staram się przewidywać i wykorzystywać silnik do hamowania. Jednak jak już jestem na polskich wspaniałych autobahnach, to lubię depnąć i se jechać w okolicach 160-180 jak jest tylko gdzie. Średnia z wielu tras nigdy nie spadła mi poniżej 6,7 ani nie przekroczyła 7,1 l/100 km. Jazda oczywiście z klimatyzacją. Zdecydowanie bardziej oszczędne to są, ale 8-zaworowe motorownie 1,9 TDI we wszystkich wersjach. Miałem fabie ATD, to tam przekroczyć w trasie 5,5 litra było naprawdę ciężko...OII Elegance 2.0 TDI
Komentarz
-
-
Odswierze temat, gdyz szukam informacji w temacie glowic do BKD.
Czy ktos wie konkretnie od kiedy wada pekajacych glowic zostala poprawiona?
Gdzies znalazlem informacje, ze poprawiono ta wade w 2005 roku, ale przyjrzalem sie tematowi doglebniej (poniewaz zaczynam sie zastanawiac nad BKD jako elternatywa dla BMN) i znalazlem tematy o dalszym pekaniu glowic w roczniku 2006.
Czy ktos pracujacy w serwisie moglby sie wypowiedziec czy skody z silnikami BKD dalej przyjezdzaja na wymiane glowic, czy juz nie? A jak nie, to od ktorego rocznika?
Wg. mnie, po lekturze internetu wychodzi ze w roczniku produkcji 2006 jeszcze pekaly, a jak to jest z 2007?M47N2
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AndiTwychodzi ze w roczniku produkcji 2006 jeszcze pekaly
moja rok produkcji 2005 MY2006 była obarczona tą wadą, od początku zresztą, tyle, że ja zdecydowałem się na naprawę dopiero przed samym końcem gwarancji czyli we wrześniu 2007.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Komentarz